Sunday, March 11, 2018

Tokyo 2018 Feb(3)

UA837便で成田へ向かっている、最初のミールサービス続きです。

世界のチーズ各種 ←これ、名前倒れでイタイから、誰か何か別の台詞考えてあげて。
ぶどう、クラッカー、ポートワインと共に
糖質のクラッカーと若くて荒いポートは受領しませんでした。
ホワイトチェダー、カマンベール、青カビといったところでしょうか。ソフトからセミハード系が嬉しい。

数年前の映画版「ドラえもん」の主題歌MVを観ていたら、デザートコースが届きました。
コーヒーはデキャフ(カフェインレス)をお願いしたら粉を溶いたインスタントでした...。
(モザイクかけたけど一応。 ©Fujiko-Pro,Shogakukan,TV-Asahi,Shin-ei, and ADK 2013 )
このMV、だ~い好き♪ 特にヨレヨレ爺になった未来のP太君が、故スイスの先生みたいでステキ。

アイスクリーム・サンデー お好みのトッピングを添えて
今日はナッツが無い。というのでチョコソースに砕いたプラリネをかけて、ホイップとチェリーで。

小菓子 とメニューで訳された、プチフール。現在どっちが一般的な日本語か疑問。
ブラウニーは苦手なので、ミニアップルタルトにミニチーズケーキをもらいました。

これで最初のミールサービスは終了。

その後、ミッドフライトスナックを漁りにいったら... なんかしょっぱいものを欲しい気分。
チーズのプレートがいくつか、プラスチックカバーされて置いてあったのでひとつ奪取♪
今回は一緒にクラッカーをもらってきました。

そんで... その後に御不浄へ立ち寄ったら、なんかすごい「NRTベースの気配り」を発見!
今度の新造機777-300ERのラバトリーって、紙コップの場所が判りにくいんですよね。
そのためか手洗いの横に紙コップを置いてくれる気遣いは、素直に嬉しいと思います。
でも... この青い紙はいつかどこかで、いつもどこかで見ている、あの紙袋を使ってる!?

・・・そう。
これって、ゲピー袋を折り紙のように畳んで加工したトレーにコップが入ってる!?(汗)

なんか気分的にショッキングだったので、インテリア固定終了←マヤ風味 している方の紙コップを使いました。
ここ。COWSHEDのローションやミストが置いてあるコーナーの下に、ひっそりとあります。

その後少し寝て。到着の1時間半前に照明が点きました。
もう北海道の沖を飛んでいます。

その後ジュースやコーヒーに続いてセカンドミールが配給されました。
チキンカツ カレー、ライス、かいらん菜 フルーツを添えて

和食を希望しているとこれがデフォの選択肢ですがセカンドはどうなさいますか?」って、搭乗時の注文取りで聞かれました。前述のように和食指定の件で被害妄想になっていたので、Why did you ask me the second choice!? って聞き返したら...「あの、2回目のお食事のことです。すいません」って言われました。こっちも「意味を取り違えました。すいません!」ってゴメンしました。ややこしいよ。これがホントのセカンドインパクト。←中毒

他の選択肢は:
 田舎風オムレツ チーズ、ソーセージ、ポテト、フルーツ
 季節のフレッシュフルーツ シリアル、ミルクと共に

オーダーの時「カツカレーでお願いします。」って答えた、記憶にある予想通りの物体でした。
全日空カレーに勝てるとは思ってもいませんから、チキンカツは... 機内ならまあこんなもんでしょ。チャイニーズブロッコリーはもう少し火を入れて欲しかった。ライスはこんな押しつぶさないで欲しいです。

フルーツは、昔と比べたら良くなってきたと思います。
イチゴ、パイナップル、ハニデューメロン、オレンジにミントの葉が添えられています。

日本人的にカツカレーと判断された物体を摂取中に「クロワッサンかシナモンロール、いかがっすかぁ?」
押しつけられてほじくり出し難いご飯を諦め、チキンカツとシナモンロールをいただきました。
なんかこの一食で一日に必要なカロリー量を楽勝でオーバーしてると思った...。

ミールサービスが片付き、機長からのアナウンスが入って降機態勢になりました。
窓外から最初に見えた陸地は... 銚子の先っぽ。犬吠埼はもちょっと南側?(覚えてない)

ゲーム屋に入る前は、某IT機器輸入商社の社長室に勤務していましたが...「空耳秘書」がいました。
御嬢様育ちのせいか一般的な社会常識が欠落してて、やたら会社名を間違え笑いすぎて腹筋が痛かった。

「obakobaさん、銚子末端銀行さんから御電話です~♪」
「えっ? 銚子は確かに血馬の末端だが... あんだそりゃ?」

電話を取ったら... Chase Manhattan 銀行でした。当時はまさか自分のメインバンクになると思わんだ。(爆)

銚子末端を通過後、九十九里浜沖でNRTへの侵入経路に乗ります。
逆光のなか、暴走半島が見えました。ぁぁ... こんなど田舎で生まれ育てられたんだと、遠い目。

風向きが良かったので、数分後に成田の普通なほうの滑走路に南西側(34L)から侵入してタッチダウン。
タクシングで引き返してきて、到着予定のゲートにすぐ到着。さすが成田、ジェットウェイも遅延無く接続。

この後、預け荷物をしなかったので速攻で京成電車に乗って習志野の両親宅へ向かいました。その晩は両親と「かつ波奈」へ。UAのカツカレーを食べた後なので、その反動でまともなトンカツを食べたくなりました。(苦笑)

翌日は銀座から浅草方面へ出かけます。この続きはその模様を掲載予定。

2 comments:

  1. obaKoba-sann,

    UA has presently sent off LAX/SIN course as SFO/SIN route came into extremely known and full.
    That’s because SF Bay Area bears Chinese inhabitants to a certain extent and they repeatedly take to the air to SIN, isn’t it ?

    Do you usually take medicines which make you fall asleep ?
    They assist your physical and mental wellness in long-burden flights.
    Still you may be doubtful about the adverse effects to your organs such as liver, kidney, etc., I think it’s OK with you.
    Though snoozing in the airplane must consistently be your crucial concern, the pills and greater moisture with pressure in the cabin atmosphere of the UA’s Dreamliners absolutely help you.
    Therefore you are able to continue to live even in the Y class (lol).

    Considering the excellent circumstances of the UA’s B787s, you’d better replace your plan of the boosting preferences.
    I imagine new B773ERs’ Polaris C class might be the point or direction to a goal to be comped.
    Since B77300ER’s Y class seems actually full 3-4-3 configuration, on the other hand B787s’ Y class holds 3-3-3 with better conditions in which you can survive.

    best denki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best Denki sensei,

      Yes, Boeing 787 does have better humidity and air pressure, but it’s still lower than 1 ATM and my ears pop when taking off and landing. As a result, it’s slightly better but not significantly better at all, I’m afraid to say.

      In regards to the medications I usually spend during the flights are considerable varieties and amounts as shown below.
      10 mg of Melatonin
      5 mg of Eszopiclone
      5 mg of Diazepam
      25 mg of Diphenhydramine
      Plus NSAID such as Loxoprofen or Indomethacin

      Melatonin may not damage my organs but the above amount of medicines might be too much. Fortunately, my lever generates enough amounts of coensyme P450, I guess. However, I do need this much of medications to knock me down under such agitating and noisy environment. Oh, btw. I always wearing BOSE noise canceling ear buds as well.

      The United’s economy seats are packing and squeezing these days. But if I actually compare 3-4-3 and 3-3-3 abreast in the real world, there’s no big difference. More importantly, the technique of making your next seat vacant is essential. For example, last Thursday’s flight from EWR to EZE (Eqp was B764), it was almost completely packed flight but I successfully got my next seat (18E, center) empty so that I could relax in the center island isle side.
      Singapore route is certainly busy but… it’s not occupied only by Chinese, but Indians. Certain amounts of Eastern Indians are flying SFO/SIN/BOM or something like this combination since Air India is a member of Star Alliance… Therefore UA usually prepare chicken or pasta for those idiots who didn’t request special meal. I already learned that this world is filled of so many idiots and bird brains.

      Delete