Saturday, June 3, 2017

New Polaris Seat (2)

シン・ポラリスビジネスで香港へ飛びます。

今日のメニューは... 2週間前のUA1便・シンガポールへのダイレクト便と同じ内容!?(無理ないか)
チャーシューダック... 中華の頁にも「叉焼鴨」って書いてありました。(笑)

ポラリスになってから,チキンの頻度がぐっと減って鴨肉になってきました。あのパサパサなチキン胸肉って,今までよっぽど人気なかっんでしょうね。(苦笑)

 まずはビバレッジサービスは... サイドテーブルを使うかと思いきや,テーブル引っ張り出せって。
テーブルクロスを縦に敷いていきました。
「・・・なんか変な感じ。」
「そうよね。でもテーブルがこうなっちゃったから,こうするしかないの。」
違和感を感じているのはアテンダントさんも御同様の様子です。(笑)

ポラリス化されてから欧州か南米の習慣みたいに,水は『炭酸あり・なし』から選べます。
炭酸水もらって,さらにスプライト・ゼロ。・・・やっぱり縦型だと,変。
あとで炭酸水はサイドテーブルへ移動させました。

お食事スタートの前に,汚れていない御不浄も取材w。
なんか... 787と777のラバトリを一緒にしたみたいな,変な構造。別にいいけど...。
アメニティはCOWSHEDなのは変わりません。

「バブリーついでに,シャンパーニュも如何?」 と勧められ,半分くらいいただきました。
これもポラリス化してから,AOCのシャンパーニュを出すようになりました。(銘柄聞くの忘れた)

で... アペタイザ。 
白菜とキャベツが生のまま千切り... 上のマンゴーだけ食べた。

そしてもう一品はマグロのたたきだけど... 添え物のキノアが発芽してるし。ケールは流行だけど...イヤ。
練り山葵も「こんなに使うのかよ!」って怒鳴りたくなる量。またちょっとやっちまってます。

アペタイザは完食できなくてアテンダントさんにゴメンして,メインを受領。 
鴨のチャーシュー...家禽ですから中心温度165F,摂氏74度で15秒加熱する必要があります。
こじゃれたビストロで出てくる,ちょっと血の色がハッキリしている鴨は少しビビるので,機内食はこれなら安心です。ポテトじゃなくてアップルを添えてあるのも「野鳥(じゃないけど)には果実」の,フレンチなセオリーを取り入れているので感心。これってトロッター・プロジェクトの影響でしょうか?名声を博した今は亡きシェフの弟子達ががんばってくれるのは,大変にいいことです。

そしてメインのあとは... いっぺんに持ってきたよ!? ポラリスでここも変わった??
アイスクリームのカスタマイズはさすがに面倒だし余り物が出まくるからやめて,紙カップのジェラートに変更。その替わりプチフールのトレーがやってきて,3~4種類から選べます。アップルタルトと「変則ブラウニー」を頼んだら,2個もくれました。 
僕はチョコレートブラウニーは好みではないんですが... これはいけてました。
ミニアップルタルトも合格。トースターで炙ってたべたいかも。

その後,寝て目が覚めて... ミッドフライトスナックをもらいに行きました。
センターギャレーの後方がスナックコーナーになってるんです。
みんなが乞食のように荒らしに来てすぐスッカラカンになるけど,まめに補充してました。

僕も,おもらいさん♪(提供はユナイテッド航空です(笑))
オレンジジュースもセルフで注いで,バナナにツナサンド,さらにさっきのプチフールも。もっと早く荒らしに行けば,チーズにありつけたと思います。ミッドフライトでチーズ(余り物だけど)&シャンパンというのもいいよね。

そして到着1時間半前に朝食。SFO発の往路は香港行きでもシンガポール行きでも,コーンと鶏の粥。
お粥には油條が付いてきますが,似たようなものだと思って試しにクロワッサンをちぎって入れたら,悪くない。これ,異質な組み合わせのようでもうまくいきました。(笑)
ただし,朝粥食べつつヨーグルトとフルーツというのも凄いかも。さすがユナイテッド。
往路のお粥をアップで。油條がサクサクではなくなっているので,クロワッサンはいい補充。

ちなみに,復路のUA2便(機材はB787-9)で出された朝粥は鴨入り。 ヨーグルトはスイス製&フルーツが熟してる。
こっちのほうがシンガポールで調達するせいか,全般的に味がいい。
あえて希望を申し上げれば... 添付されるS&Pとは別に白胡椒か辣油が欲しいです。

結局,5月はシンガポールに2回も通いました...。今回,テテー的に鍛錬したのがこの果物。
人気品種の『猫山王(まおしゃんわん)』のシーズンを外して,紅蝦 Red Prawn という品種を毎日食べました。この品種はまるで枇杷みたいに大きな種だらけなのが残念だけど,かなり濃厚な風味の品種なくせにあの独特な『生ゴミ臭』が弱くて初心者向きです。今回たっぷり鍛えたうえに顔見知りの店を一軒増やせたので,今年はあと3回通う予定のシンガポールでジモティのように振る舞ってくるつもりです♪

以上,シン・ポラリス搭乗記でした~。他のグルメ記事はオーマイさんちで読んでね。

2 comments:

  1. ObaKoba-sann,

    In general, you seemed to have additional awesome event taking to the air with the United’s Polaris.
    It might not be the most excellent experience for you, however it was still a beneficial experience.

    I think Polaris services aren’t the best.
    I know SQ’s business class seats found on long-haul routes are more roomy, less limiting and have excelling container spaces than the United’s.
    Though, considering that United lays stress on privacy and direct-aisle access for each customer with “friendly sky” services, it seems reasonable I can judge that they did a great job.

    best denki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Yamada-Denki sensei,

      As per I wrote in my articles again and again, U.S. air carriers cannot beat the quality of Asian Airlines i.e. SQ, EK, NH, TG, or even "Nuts Return Airlines" where is located in your next country. Considering under such circumstances, United Polaris (sm) is very competitive among the airlines within the States but still can't compare to Asian airlines, in my humble opinion. (please forget about Air Koryo 高麗航空)

      In next December, I will again fly by ANA first class. They are quite good indeed, and they even cook quality Japanese rice in the galley. (I still can't believe rice cookers and Washlets are installed in aircraft... it's not 'beyond my expectations' but just too nerd to me) So, I will again compare the quality of hardware, services and how friendly the attendants are. Usually I start chatting with chief parser when I boarded ANA, therefore their attitude is outstanding. The icebreaking conversation is always starts with the request of immigration form which is not required for Japanese but foreigners like me.

      Air France's business class was a bit better than United on 'software' parts such as meals, kindness, etc. but Polaris definitely wins hardware. Turkish Air is very competitive to ANA. These opinions are based on my few experiences except United, so the generic appreciations may differ. Now my Delta SkyPesos are maturing for another overseas trip, so I may try "Nuts Return Airlines" or someone I don't try yet (I prefer KLM among SkyTeam though). However, I can't switch the main FFP for me. I'm getting closer and closer to United's lifetime 1K member, no betrayal would be happened for sure.

      Bottom line, I thank Dr. Da0 who was pulled out like a potato-sack from the main cabin by the aviation security. As a result, these days all attendants are being careful (and a bit sensitive) for passengers during the flights. :)

      Delete