Wednesday, September 27, 2017

Air Canada Maple Leaf Lounge FRA

往路はトルコ航空の激安クラスが売り切れていて,仕方なくゲシュタポ航空のLH1300便。
乗り継ぎはエアリンクというモノレールみたいな交通機関に乗って移動したBピアから。

Bピアのつけ根で階下に降りたB50番台のゲートからバス移動で搭乗するから,ルフトのセネターラウンジは使い勝手が悪い。いちばん近くのスターアライアンス・ゴールド資格で利用できるラウンジはエア・カナダのメープルリーフラウンジでした。Bピアつけ根にありますが,メザニンレベルなのでエレベータで上階へ移動。

初めて使ってみたけど,入場するといきなりガラス工芸の芸術祭みたいな景色。
このエリア,人気ありません。老夫婦が一組とおっさんひとりが座っているだけでした。

もっと人気がなかったのは壁際の席。
なんとなく和風なテイストを感じたのは僕だけ?椅子もベンチも座り心地悪そうなので,誰もいません。

一方,窓際の明るい席にはお客さんが一杯。ここまで歴然とした差ができるのは面白い。
ソファが革張りだからか,虫のように明るいところに集まっているのかは不明。
・・・後者の理由だったら,ちょっちイヤかも。(笑)

僕が腰掛けたのはこのスツール席でした。
電源があるから。ただそれだけの理由。最近 United Club なんかだとUSBポートがあるけど,ここんちは欧州汎用C型の220VACアウトレットだけでした。

午前10時すぎくらいだけど空いてます。スタアラ金の資格で入場するなら,大混雑のルフトのセネターラウンジに入るよりもゼッタイ正解です。
エスプレッソマシン2台,ソーダやアルコール類まで普通に充実しています。

さっきパンケーキ食べたばっかしだから漁らなかったけど,スナック類もけっこう良さそうでした。
スナックコーナーは明るく清潔な印象です。

このへんがサラダっぽいコーナー。
見よこの充実した飼葉の種類を。ベジタリアンを称する偶蹄類の皆様には嬉しいかと存じます。

飼葉の反対側はサンドイッチとか。
自分で組み立てなくても既に組み上がってるけど,なんか配膳がおおらか,はっきりいえば雑。

他に,保温器の中を探検してみます。
バターライスとトマトソースに浸ったチキンと思しき物体...。これホントに朝食スナックか!? それとも,やはりカナダ人はガタイがいいから大食らいなのか??

こっちも「朝からこれですか!?」と,やや不思議なアイテム。
キャロットとグリーンピー... 幼少期の好き嫌い魂を試されているようなアイテムに軽い嫌悪感。そして,ペンネ・アラビアータと呼んでさしつかえなさそうな物体まで。カナダ人,まぢ朝食がこんななのでしょうか。それとも既にランチの取り揃えに交換済みだったのかも。そう考えた方がまともと思える取り揃えでした。

スープもありました。
ミネストローネです...。エアカナダのラウンジなのに,なんだか場末のイタリアンみたいなスナックばっかり。

おなか空いていなかったから,ソフトドリンクをセルフで創作ブレンドしてきて,あとはちびクロワッサンとか。
これ,友人のオーマイさんが大好きな「ビターレモン」というドイツでは一般的な甘苦い炭酸系ドリンクに,見つけてびっくりなパッションフルーツジュースを添加。氷とライムも入れてブログ映えを良くしていますが,このブレンドは凄く美味しかったよ。おかわり2杯も作っちゃったもん。

あと,御不浄にも寄ってみましたが,シャワールームもありました。利用していませんがこの状態から憶測するに,ルフトハンザのラウンジにあるシャワー室より良いかも。汗を流して下着を交換するだけならどっちでもいいんですけどね。(TMI?)

ということで,以後はメープルラウンジを使おうっと♪...と思いたいのですが,トルコ航空の午前便はエアバスA330-300 Heavy(通路が2本あるデヴ飛行機)なので,ジェットウェイに接続されるから,ルフトのセネターラウンジのほうがずっと近い。ここは思案橋です。次回はその時の気分で選びたいと思います。

3 comments:

  1. obaKoba-sann,

    I’ll keep writing in English according to my weird policy (lol).

    BTW, I hear LH has the astonishing F class Terminal in FRA.
    Can’t you utilize the terminal unless you’re flying on the identical day in LH’s F class or you’ve earned a HON Circle status?
    If you’re traveling in UA’s F class from SFO to FRA instead, do you have access to the F class Terminal in FRA?

    Sorry, I’m quite a stranger there in all the Star Alliance world…

    best denki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best-denki (which was acquired by Yamada-denki) sensei;

      No problem at all if you wish to communicate with me in devastatingly broken English...

      First off, as you expected indeed, Lufthansa's first class lounges and 'the terminal' are for passengers flying by Lufthansa metal, or HON Circle members only. United's Global First, which is going away very soon, are only able to enter Senator Lounges as long as I know.

      We (my better-half(家人w) and I, plus 2 of our friends were invited) had experienced Frankfurt's First Class Terminal, as well as First Class Lounges at Pier-A and Pier-B. All of those lounges are excellent. But nothing beyond "Excellent" either... means, it gave us as if we were special guests for Lufthansa but nothing beyond that. If we have HON Circle membership at LH then it might be different. However it will be dangerous to my Jewish spouse. (bad joke... it worked very well between US passengers in Lufthansa flights though. (LOL))

      Oh, BTW. My better-half texted me this morning that United's Global First (International First Class) Lounge at SFO is now inviting Polaris® Business customers. I didn't know that because I always print my boarding passes at home, no check bags, immediately went into Amex Centurion Lounge after the security. No chance to be invited to United's First Class lounge on G-gates... sigh.
      [OR], they choose only 'appropriate' passengers (means; he/she looks great at the lounge, or made great humorous conversations with check-in counter agents like my better-half always do) to their first class lounge which I experienced at Washington-Dulles. In such circumstances, very smooth and superb commutation skills are required at check-in counter. ;)
      I may be able to use it in December anyway, when I fly over Narita by All Nippon's first class (reserved seats are 1K as always, of course).

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete